تولید کننده ها چطور از آپدیت پرینترها بهره می برند ؟

مراحل بروزرسانی پرینترها

اکثر کسانی که از یک سیستم کامپیوتری استفاده کرده اند با اصطلاح آپدیت نرم افزار و سیستم‌ عامل آشنا هستند.
اما به هر حال بسیاری از تفاوت بین این دو اصطلاح مطلع نیستند.

سیستم عامل در اپدیت پرینترها ، فریمور نام دارد، هر دوی این آپدیت‌ ها (نرم افزار و فریمور)برای خیلی از کسانی که از کارتریج های غیر اورجینال در پرینتر استفاده می‌کنیم دردسر‌ساز است.

ابتدا در مورد تفاوت آپدیت سیستم‌ عامل و نرم‌ افزار و این که شرکت‌های تولید کننده پرینترها چطور از این دو مورد بهره برداری می کنند صحبت می کنیم.

 
سیستم‌ عامل پرینتر چیست ؟
سیستم ‌عامل پرینتر برنامه ای است که برای اولین بار و پس از ساخت پرینتر، روی آن نصب می شود.
معمولا شرکت های تولید کننده از این نوع آپدیت بیشتر به نفع خودشان بهره می برند. مخصوصا در مقابل استفاده از کارتریج های غیر ارجینال.
فرض کنید یک شرکت در طی سه سال دو میلیون دستگاه پرینتر از یک مدل تولید می‌کند و سخت ‌افزار آنها طی این مدت کم ‌و بیش بدون تغییر نگه داشته می شوند، به جز یک سری اصلاحات جزئی تا اشکالات پیش‌بینی نشده را رفع کنند.
واضح است که بعد از گذشت چند سال از تولید این دستگاه بازار پر می‌شود از کارتریج های غیر اورجینال، که به خوبی نمونه اصلی کار می‌کنند و بدون شک میلیون‌ها دلار از در‌آمد شرکت گفته شده را  تصاحب خود کرده‌اند.
ناگهان کاربران نهایی این دستگاه ها ممکن است متوجه شوند، که دستگاهی که به تازگی خریداری شده به خوبی کار نمی کنند، و این به این معنی است که شرکت تولید کننده سری جدیدی از پرینترها را تولید کرده، که هنوز مشابه همان مدل قبلی هستند، ولی سیستم ‌عامل جدیدی بر روی آنها نصب شده است.
بنابراین سیستم ‌عامل جدید برای مقابله با کارتریج‌های غیر اصلی طراحی شده. ولی همچنان با کارتریج های اصلی سازگار و کار می کند.
به خاطر این مشکلات پیش آمده، مشتری برای استفاده از کارتریج‌ های ارزان قیمت نا‌امید می‌شود.
بنابراین تنها راهی که برایش باقی مانده، این است که از فروشگاه محصول اصل را با مبلغ بالایی خریداری کند.
آپدیت نرم‌ افزاری چیست ؟
آپدیت نرم افزاری از این جهت متفاوت است. که بعد از خرید و نصب پرینتر توسط کاربر به آن بر می خوریم.
معمولا وقتی این آپدیت نصب می شود، کاربر حتی از آن باخبر هم نمی شود،
تا زمانی که کارتریج غیر ارجینال دیگر توسط پرینتر پذیرفته نمی شود.
این ترفند همیشه راه حل مناسبی توسط شرکت‌های سازنده پرینتر بوده، تا بوسیله آن روند استفاده از کارتریج‌ های غیر اورجینال را حذف کند، و کاربرها و خرده‌ فروش‌های کارتریج‌ های غیر اورجینال را نا‍‌امید کنند.
پس به نظر میرسد بهتر است که از آپدیت پرینترتان جلوگیری کنید.
اما چطور، بهترین راه برای محافظت از پرینترتان در برابر آپدیت این است که آن را خاموش کنید. معمولا آپدیت پرینترتان هیچ فایده‌ای ندارد مگر اینکه پرینترتان دچار مشکلی در عملکرد بشود، که آن هم بسیار بعید است. و هنگامی که پیغام آپدیت سیستم‌ عامل پرینتر روی آن ظاهر می‌ شد، هرگز آن را آپدیت نکنید. چون در اکثر مواقع آپدیت نرم‌افزار هیچ کار خاصی نمی‌کند.
البته در مورد آپدیت سیستم‌عامل کاری نمی‌توان کرد، چرا که سیستم‌عامل موقع ساخت پرینتر روی آن نصب می شود و نمی ‌توان  آن را تغییر داد، مگر اینکه ورژن جدیدی به بازار عرضه شود .