قطعات کارتریج پرینتر لیزری

قطعات مصرفی کارتریج پرینتر

آشنایی با قطعات کارتریج پرینتر لیزری، برای اغلب کاربران این نوع از پرینتر بسیار مفید است. چرا که در مواردی که قطعات کارتریج پرینتر لیزری به درستی کار نکند، عملیات چاپ با ایراداتی همراه بوده که ناشی از خرابی کارتریج می باشد. بنابراین این موضوع به شما کمک می کند که بهتر بتوانید نقص فنی پرینتر لیزری را رفع کنید. این ایرادات که معمولا خود را با خطوط سیاه و سفید، سایه، کمرنگی چاپ، پررنگی چاپ، لکه های متمرکز جوهر (تونر) و غیره نشان می دهند و می توان آن را به خرابی یکی از قطعات کارتریج نسبت داد.

قطعات کارتریج پرینتر لیزری

درام
درام قطعه ای مهم در فرایند چاپ است که وظیفه آن چاپ تصویر روی کاغذ با تونر می باشد. درام میله ای استوانه ای رنگی شکل می باشد. این قطعه دارای سطحی براق و رسانای نور بوده، که الکترسیتیه ساکن ایجاد می کند. این فرایند توسط درام به این گونه است که پرتو نور یا لیزر بر سطح درام می تابد. به طوری که متن و تصویر سطح درام دارای بار الکتریکی می شوند. سپس تونر بر روی درام پخش می شود و متن و تصویر برروی کاغذ منتقل می گردد. حال تونر اضافی سطح درام توسط قطعه دیگر به نام بلید یا داکتر بلید پاک خواهند شد تا برای چاپ بعدی آماده شوند.

مگنت
مگنت کارتریج پرینتر لیزری قطعه ای بسیار مهم در سیستم کارتریج پرینتر لیزری می باشد، که با حمل تونر در سطح خود آن را به مرحله بعدی چاپ می برد. مگنت ظاهری میله ای با خاصیت مغناسیتی دارد. این مورد عاملی برای جذب و انتقال بهتر تونر بر روی سطح درام است.

مگنت بر اساس حجم کاری و سایز دستگاه ها متفاوت می باشد. هر گونه آسیب وارده به مگنت به صورت قطع در کیفیت چاپ تاثیر می گذارد. مانند وجود سایه در نمونه چاپ شده یا وجود نقاط کم رنگ یا پر رنگ است. این خرابی باعث آن شده که تونر کارتریج به خوبی باردار نشده و این خود عاملی برای کاهش کیفیت چاپ می باشد.

فوم رول
یکی دیگر از قطعات کارتریج پرینتر لیزری فوم رول می باشد. که وظیفه آن پاک کردن سطح درام از تونر (یا ضایعات دیگر) چاپ قبل و جلوگیری از ورود تونر سوخته بر روی سطح درام می باشد. جنس این قطعه معمولا از پلاستیک و یا نمد می باشد.
در صورت خرابی یا فرسودگی فوم رول، پاکسازی سطح درام پرینتر به خوبی انجام نمی شود. و در پرینت های بعدی شاهد تیرگی تمام یا بخشی از کاغذ خواهیم بود.

جایگاه فوم رول از آن جا که ارتباط بسیار نزدیک با درام دارد به آن چسبیده می باشد. همچنین اندازه آن برابر درام خود کارتریج می باشد.

فرض کنید سندی در درون پرینتر در حال چاپ است. چاپ به وسیله ی جوهر (تونر) انجام می شود. تونر مورد استفاده در چاپ باید برروی مگنت جذب شود تا به درام منتقل شود. حال قطعاتی مهم میان این پروسه وجود دارند که در چاپ با کیفیت بالا نقش دارند. این قطعات مثل بلید، داکتربلید می باشند. که در ادامه مقاله به آن می پردازیم.

بلید
قطعه ای پلاستیکی و شفاف در پرینتر لیزری با اتصال به یک فلز که زیر دارم می باشد. وظیفه این قطعه به این گونه است که سطح درام را پس از انتقال تونر به سطح کاغذ تمیز کند. سپس در نوبت بعدی عملیات چاپ ، تونر اضافه ای برروی سطح کاغذ نریزد.

اگر بلید آسیب جدی ببیند دیگر نمی تواند تونر اضافی را تمیز کند. در نتیجه سندی که چاپ می شود پر شده با تونر خواهد بود. بلید تونر های اضافی درام را به مخزن خاصی که در کارتریج قرار دارد منتقل می کند. این مخزن به طور دوره ای از وجود تونر های ذخیره شده باید تخلیه گردد.

داکتر بلید
کاربرد این قطعه با بلید یکسان است اما محل آن متفاوت، به طوری که داکتر بلید با ضخامتی نازک تر نسبت به بلید، تونر موجود بر سطح مگنت را تمیز می کند و باعث شارژ مجدد تونر می شود. تیغه داکتر بلید در کیفیت چاپ نقش اساسی دارد و بررسی سالم بودن آن بسیار مهم است. بلید و داکتر بلید به گونه ایی طراحی شده اند که مقدار دقیقی از تونر را به صفحه منتقل کنند.

فروشگاه اینترنتی توسکام به عنوان فروشنده قطعات کارتریج پرینتر لیزری در سایت فروشگاه اینترنتی دیجی کالا فعالیت دارد.

When you are looking for an expert to write my writing my papers essay paper, you are not on your own. The Internet is the best place to find this kind of assistance. People often turn to freelance writers to do their writing for them. These freelance writers are happy to be of assistance and earn them high scores. However, how do you locate one who does it well? Here are some ideas. The procedure can be made more efficient by hiring an experienced writer.

امتیاز کاربران به: سیم بلید (دکتر بلید) کارتریج لیزری Hp CanonDoctor Blade 15A-35A-ep27 | (0نفر)

ارزش خرید به نسبت قیمت
معمولی
کیفیت کالا
معمولی
شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید.

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. اگر این محصول را قبلا از توسکام خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد.

نظرات کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.